Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Akvariestuen
Enkeltmandsvirksomhed
VR nr. 31217474
Merkurvej 4 H,
4200 Slagelse
Akvariestuen@mail.dk
Tlf. 58520568
Etableringsår = 12/2 – 2008

Betaling

På akvariestuen.dk kan der betales med:

  • Visa Elektron
  • Visa
  • Vpay
  • MasterCard
  • Maestro
  • American Express, Diners
  • Dankort.
  • Ean nr.

Der tages ikke gebyr ved betaling på akvariestuen.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra akvariestuen.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

Den fragtfrie levering er altid uden omdeling, ønskes levering med omdelig skal kunden selv betale for fragten. Der er vare der ikke er fragtfrie dette fremgår under den enkelte vare.

Du bør altid kontakte akvariestuen hvis du ikke har modtaget pakken 3 hverdage efter bestilling. Så vil jeg nemmere kunne spore pakken og sørge for du modtager pakken.Dette er især vigtigt ved køb af levende planter.

Husk at kontrolere om dit mobil nr. er korekt ved bestillingen ellers får du ikke at vide når pakken er klar til afhentning. Er mobil nr. intastet forkert og leveringen unormal lang som følge deraf. er Akvariestuen ikke erstatningspligtig for akvarieplanter som har fået transportskader.

Undlader eller glemmer du at hente pakken i Postbutikken, skal du selv betale returfragten. Altså for forsendelsen af pakken fra Postbutikken og tilbage til Akvariestuen. Retur fragtbeløbet vil blive modregnet tilbagebetalingen.

Priserne for returfragt er den samme som for selve forsendelsen.

Vi genbruger papkasser, pakkefyld, bobbleplast mm. for at skåne miljøet og holde omkostningerne nede.

Levering af akvarier på Hjemme adresse:

Jeg vil til en hver tid anbefale at man selv henter akvariet i butikken. Da man selv hæfter for uopdagede transport skader når vognmanden er kørt. Dvs. hvis akvariet er revnet inde i kassen og vognmanden er kørt hæfter man selv også selv om det var revnet ved leveringen. Dette stiller køber i en urimelig situation. Da det ikke er alle vognmænd der vil vente til akvariet er pakket ud, kan det være svært at gardere sig imod det. Hvis man selv afhenter akvariet i butikken, har jeg kontroleret at alt er som det skal være inden akvariet forlader butikken. Det skal dog siges at det er meget sjællendt der er skader ved leveringen.

Du vil blive kontaktet ang. leverings dag / dato.

Akvarier leveres ikke lørdag og Søndag

Vognmanden kan ikke sige et tidspunkt for levering kun hvilken dag det bliver leveret.

Vognmanden hjælper ikke med at bære det ind, han kører så langt han kan med palle løfteren.

Det anbefales at der er nogen hjemme til at tage imod akvariet, da akvariet er kundens ansvar lige så snart vognmanden er kørt.

Man skal undersøge varen for transportskader inden man kvitterer for modtagelsen. Dette er meget vigtigt da du selv hæfter for skader når vognmanden er kørt. Du bør gå en runde rundt om pallen og se om der er skader på filmen / kassen. Hvis du er det mindste i tvivl så kvitter med at den er modtaget med forbehold. Og gør vognmanden opmærksom på dette. Det skal stå i papirerne at varen er modtaget med forbehold.

Skulle der være problemer ang. leveringen så kontakter man bare os, og vi løser problemet så hurtigt som muligt.

Pakker

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

Pakker bestilt Fre- Lør- Søndag der indeholder levende planter bliver først sendt mandag formiddag. Dog bliver pakker med planter bestilt ( uden omdeling ) også sendt fredag formiddag. Pakker der leveres Fragtfrit ( ved køb over 399 kr.) bliver kun sendt uden omdeling. Vælges med omdeling vil der automatisk komme fragt på.

Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster
Der er ekstra fragt tillæg på nogle vare. Dette står lige under varens pris. Fragt tillægget er på lange pakker og er et tillæg PostNord tager på lange pakker. Disse tillæg skal betales uanset hvor meget der handles for. Også selvom der handles for mere end 399 kr.
 

Pakker uden omdeling: 

Pakker uden omdeling bliver leveret til en postbutik ( posthus) som du selv kan vælge når du bestiller. Posten kommer altså ikke forbi din bopæl.

 

Uden omdeling (Collect )

 

0-0,5 kg =  44 kr.

 

0,5 -1 kg = 45 kr.

 

1-2 kg =     51 kr.

 

2 – 5 kg =  58 kr.

 

5-10 kg =   70 kr.

 

10 – 15 kg =  85 kr.

 

15 – 20 kg. =  108 kr.

 

Over 20 kg sendes kun med omdeling dog max 35 kg.

 

 

Med omdeling ( Home )

 

0-0,5 kg =  61 kr.

 

0,5 -1 kg = 64 kr.

 

1-2 kg =     70 kr.

 

2 – 5 kg =   77 kr.

 

5-10 kg =    89 kr.

 

10 – 15 kg =   107 kr.

 

15 – 20 kg. = 127 kr.

 

20 – 25 kg. =  140 kr.

 

25 – 30 kg =  159 kr.

 

30 – 35 kg =  172 kr.

 

Pakker over 35 kg skal deles i to pakker. Der betales ikke ekstra for dette. ( der betales kun 1 x fragt ved pakker der deles )

 

Pakker sendt med omdeling bliver leveret til købers bopæl. Hvis køber ikke er hjemme, bliver pakken leveret til nærmeste postbutik i forhold til købers bopæl. Skal pakken genleveres på købers bopæl vil dette koste fragtprisen en gang til for købers regning. Pakken er forsikret og kan spores via Track & Trace.

Vælges denne fragtform ( med omdeling )ved køb af levende planter. Er der ingen reklamations ret på kulde og varme skader.

Levering sker med Postdanmark. Leveringstiden er 2-5 dage på de fleste varer. Vi leverer kun i Danmark dog ikke Færøerne og Grønland.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på akvariestuen.dk

Ved køb af bestillings vare skal køber dække Leverings omkostninger ( Retur fragt ) ved fortrydelse. Dvs. det bliver modregnet når fortrydelses retten bruges.

Der bliver vedhæftet en fortrydelses formular, når der bestilles varer i webshoppen.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved akvaristuen@mail.dk eller på Tlf. 58520568 I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformularog sende med retur. Den finder du Her og medsend ordrebekræftelse.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Levende Akvarieplanter. Da de er letfordærvelige.
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  2. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. F.eks. Må du gerne pakke en vare ud og kigge på den, men ikke afprøve den i akvariet. På varer med holdbarheds dato må emballagen ikke brydes.

Ved fortrydelse af køb af bestillingsvare, vil returfragt omkostningerne for bestillingsvaren blive modregnet. Således at sælger ikke lider tab på fragten.

Ved reklamation eller fortrydelse af købet i fysisk butik på merkurvej 4 H, skal gyldig kassebon altid medbringes. Bank udskrift eller dankort udskrift kan ikke sidestilles med gyldig kasse bon.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Akvariestuen
Merkrvej 4 H
4200 Slagelse
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette bør dog meddeles i forvejen.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende; Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på akvariestuen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Levende akvarieplanter som ikke er blevet afhentet på leverings adressen rettidig, vil tage skade af den forlængede fragt tid. Dette vil blive betragtet som skadeforvoldende adfærd. Rettidigt afhentning er inden for 48 timer efter varer er blevet adviseret som klar til afhentning. Hvis Varmelegmer og pumper eller anden elektronik, har været tændt oven vande må dette betragtes som fejlagtigt brug.

Varmelegemer der er sprunget / revnet dækkes ikke af garantien da dette kun sker ved slag eller overophedning som følge af det ikke har været dækket af vand.

Revnede akvarier er ikke dækket af garantien, akvarier revner kun hvis det er sat på et skævt underlag og derved for et skævt vred i glasset.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til. Akvariestuen
Merkurvej 4 H
4200 Slagelse

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Send en mail til akvariestuen@mail.dk Skriv hvad der er galt med produktet. Beskriv hvornår / hvordan fejlen opstod. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på akvariestuen.dk , har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos akvariestuen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Jakob Vilholm for akvariestuen har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på akvariestuen er Jakob vilholm
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til akvariestuen.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos akvariestuen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til akvariestuen via e-mail (akvariestuen.dk).

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Jakob Vilholm . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klagenævn: Forbrugerklagenævnet.